�vod
Z�kladn� �daje
Ciele projektu
Linky
Aktivity
N�stenky aktiv�t
Propag�cia






Z�kladn� �kola
Stani�n� 13
Ko�ice









Aktivizuj�ce met�dy na hodin�ch matematiky


Cie� �iastkov�ch �innost�:
- vies� �iakov k uvedomeniu si potreby geometrie v be�nom �ivote,
- vyu��va� inovat�vne met�dy a formy vyu�ovania (prenesen� vyu�ovacia hodina, projektov� met�da),
- budova� a rozv�ja� po��ta�ov� gramotnos� �iakov,
- upev�ova� matematick� terminol�giu, nau�i� �iakov vybera� najd�le�itej�ie inform�cie z dan�ho u�iva,
- upevni� d�veru �iakov vo vlastn� schopnosti,
- hravou formou a pomocou pr�kladov z be�n�ho �ivota pribl�i� a u�ah�i� �iakom osvojenie z�kladn�ch poznatkov z matematiky,
- preverova� vedomosti hravou formou,
- u�i� sa s rados�ou

Zhodn� zobrazenia pomocou interakt�vnej tabule a projektu


Po�as teoretickej pr�pravy sa �iaci obozn�mia s pojmami osov� a stredov� s�mernos�. Tieto poznatky z�skaj� prostredn�ctvom interakt�vnej tabule (predv�dzanie elektronick�ch prezent�ci� pripraven�ch na dan� t�mu, pr�ca s dynamick�m softwarom Cabri Geometria, GeoGebra). Pr�ca s interakt�vnou tabu�ou umo��uje pou��va� aj programy, ktor� s� pr�stupn� na internete. Na vyu�ovacie hodiny venovan� teoretickej pr�prave bude nadv�zova� technick� pr�prava. V r�mci nej sa �iaci nau�ia pracova� s digit�lnym fotoapar�tom a spracova� z�skan� fotografie. Najd�le�itej�ou �as�ou �iastkovej �innosti je pr�ca v ter�ne. Po�as prenesenej vyu�ovacej hodiny (vych�dzka do mesta) bud� �iaci nach�dza� osovo alebo stredovo s�mern� objekty. Tieto objekty zdokumentuj� pomocou digit�lneho fotoapar�tu, fotografie spracuj� v grafickom editore (odstr�nenie nepotrebn�ch �ast�, dokreslenie osi alebo stredu s�mernosti). V�sledky svojej pr�ce spracuj� v prostred� textov�ho procesora (doplnenie charakteristiky objektu) a vytla�ia na farebnej tla�iarni. Takto vytvoren� projekty bud� prezentova� pred svojimi spolu�iakmi. V r�mci �iastkovej �innosti bud� �iaci pou��va� modern� didaktick� prostriedky (napr. z�vesn� tabu�a Zhodn� zobrazenia, modern� rysovacia s�prava) a n�stroje IKT (napr. po��ta�e, interakt�vna tabu�a, digit�lny fotoapar�t, tla�iare�, dataprojektor). V�sledkom t�chto �innost� bud� pr�pravy vyu�ovac�ch hod�n vytvoren� expertom a r�zne prezent�cie s ot�zkami a �lohami vytvoren� u�ite�om a �iakom.

Uk�ky pracovn�ch listov a prezent�cie

Prezent�cia    Pracovn� list �.1    Pracovn� list �.7    Pracovn� list �.8


Takto sme pracovali




Zahrajme sa na architektov


V r�mci �iastkovej �innosti si �iaci precvi�ia matematick� u�ivo v r�mci projektov�ch �loh. Projektov� �lohy bud� pozost�va� z nieko�k�ch na seba nadv�zuj�cich �iastkov�ch �loh.
Uk�ka projektovej �lohy "Stavba dom�eka":
1. etapa: �iaci navrhn� dom�ek, vypo��taj� spotrebu kart�nu na v�robu dom�eka a n�bytku, spotrebu baliaceho papiera, farby na vyma�ovanie stien.
2. etapa: �iaci zistia ak� jednotky povrchu a objemu sa pou��vali kedysi a ak� sa pou��vaj� inde v Eur�pe resp. v celom svete. Z�skan� inform�cie spracuj� formou refer�tu.
3. etapa: �iaci nav�t�via technick� m�zeum. Obozn�mia sa s d�vnymi sp�sobmi merania, v�enia.
4. etapa: �iaci nakreslia projekt dom�eka, siete jednotliv�ch �ast� n�bytku.
5. etapa: �iaci vytvoria b�sni�ku, poviedku, pr�beh o celej realiz�ci� projektu.
6. etapa: �iaci spracuj� priebeh svojho projektu pomocou prostriedkov IKT, bud� ho prezentova� pred spolu�iakmi.



� Overovanie vedomost� netradi�ne
© 2006 adamekrasto.sk , All Rights Reserved