::  Home  ::  Súčasnosť školy  ::  História školy  ::  Učitelia  ::  Piesne  ::  Texty  ::  Účastníci  ::   

Let's Sing Together www.zsstanicnake.sk

Súčasnosť školy


V súčasnosti je škola oveľa viac autonómnym subjektom ako to bolo v minulosti, subjektom, ktorý má určite väčšiu mieru slobody v riadení i rozhodovaní. Väčšia autonómia školy však priniesla väčšiu mieru zodpovednosti za riešenie nových problémov, či už právnych, pedagogických, ekonomických i sociálnych.
Základným predpokladom úspešného riadenia a kontroly výchovno-vzdelávacej práce je efektívna, účelná a premyslená organizácia celého života v škole. Výrazné zmeny nastali na škole od 1. januára 1998, kedy sa škola stala právnym subjektom. Uvedomili sme si, že iba výučbou cudzích jazykov si neudržíme dobré meno školy.
V školskom roku 2000/2001 sme sa začali profilovať smerom k tretej gramotnosti - počítačovej technike a práci s internetom. Uvedomili sme si, že získané jazykové vedomosti môžu naši žiaci využiť priamo cez Internet. Na konci školskéhoroku1999/2000 sme sa aj vďaka výberu medzi 150 škôl na Slovensku, ktoré boli MŠ SR vybraté v druhej fáze projektu INFOVEK, rozhodli zriadiť učebňu informatiky. Od septembra 2000 učíme prácu s PC od 3. ročníka v rámci nepovinného predmetu, povinne sa učia žiaci v rámci rozšírených hodín. Učebňa sa využíva aj na ostatných vyučovacích predmetoch. Internet žiaci využívajú mimo vyučovania. V septembri 2003 škola zaslala projekt Otvorená škola, v ktorom sa pokúšame získať pre školu videodataprojektor. K 1.9.2003 máme 31 funkčných počítačov.
Treťou prioritou školy je podpora a rozvoj schopností žiakov v športových odvetviach. Chceme nadviazať na dlhú tradíciu školy - kolektívnej hádzanej. Našim cieľom je, aby žiaci školy okrem vedomostnej úrovne rástli aj v oblastiach, ktoré napomáhajú ich zdravému rastu a vývinu. Tretí rok prebieha spolupráca s CVČ Dúha. V telocvični školy trénujú tréneri z CVČ žiakov školy v basketbale, hádzanej a futbale.
K profilácii školy prispieva aj zapojenie školy do programu "Školy podporujúce zdravie", projektu "Socrates", teleprojektu "Zaspievajme si spolu", ako aj rozvoj v oblasti environmentálnej, protidrogovej a výchovy k manželstvu a rodičovstvu. Novou úspešnou činnosťou sa prezentuje žiacky parlament školy , ktorý vysiela rozhlasové okienka Staničiarik.
Otvor očko a Staničiarik sú názvy školských časopisov, ktoré vychádzajú pravidelne.
Úspešnosť školy a jej samotný profil je nemysliteľný bez dobrej a intenzívnej spolupráce s rodičovskou a širokou verejnosťou. V spolupráci prevládajú prvky tolerancie, vzájomného rešpektovania sa, obojstrannej pomoci. Pravidelné stretnutia v rámci zasadnutí rady školy a rodičovského združenia zabezpečujú vzájomnú informovanosť s cieľom koordinovaného pôsobenia v oblasti výchovného vplyvu i materiálnej pomoci.
Profil našej školy sa tvoril niekoľko rokov a vo veľkej miere závisel od celkovej úrovne riadenia školy, dobrých medziľudských vzťahov, od dobrej spolupráce s rodičmi a inštitúciami v rámci okresu, mesta, kraja. Potvrdením správnej orientácie ZŠ Staničná 13 v Košiciach sú návraty bývalých žiakov na pôdu školy a jej meno v širokej verejnosti.

Máme za sebou obdobie, kedy počet žiakov školy nedosahoval optimálny počet. Stalo sa tak v dôsledku "stárnutia" sídliskovej časti, v ktorej sa škola nachádza. Rozšírili sme ponuku aktivít pre žiakov a rodičov, stanovili sme si priority pre súčasnosť i budúcnosť školy a prvé výsledky sa ukázali pred 5 rokmi, kedy sa do prvého ročníka začalo prihlasovať viac žiakov.


© 2006 adamekrasto.sk , All Rights Reserved