Súčasnosť školy
V súčasnosti je škola oveľa viac autonómnym subjektom ako to bolo v minulosti,
subjektom, ktorý má určite väčšiu mieru slobody v riadení i rozhodovaní.
Väčšia autonómia školy však priniesla väčšiu mieru zodpovednosti za
riešenie nových problémov, či už právnych, pedagogických, ekonomických i sociálnych.
Základným predpokladom úspešného riadenia a kontroly výchovno-vzdelávacej práce
je efektívna, účelná a premyslená organizácia celého života v škole. Výrazné zmeny
nastali na škole od 1. januára 1998, kedy sa škola stala právnym subjektom.
Uvedomili sme si, že iba výučbou cudzích jazykov si neudržíme dobré meno školy.
V školskom roku 2000/2001 sme sa začali profilovať smerom k tretej
gramotnosti - počítačovej technike a práci s internetom. Uvedomili sme si,
že získané jazykové vedomosti môžu naši žiaci využiť priamo cez Internet.
Na konci školskéhoroku1999/2000 sme sa aj vďaka výberu medzi 150 škôl
na Slovensku, ktoré boli MŠ SR vybraté v druhej fáze projektu INFOVEK,
rozhodli zriadiť učebňu informatiky. Od septembra 2000 učíme prácu
s PC od 3. ročníka v rámci nepovinného predmetu, povinne sa učia žiaci
v rámci rozšírených hodín. Učebňa sa využíva aj na ostatných vyučovacích
predmetoch. Internet žiaci využívajú mimo vyučovania. V septembri 2003
škola zaslala projekt Otvorená škola, v ktorom sa pokúšame získať pre školu
videodataprojektor. K 1.9.2003 máme 31 funkčných počítačov.
Treťou prioritou školy je podpora a rozvoj schopností žiakov v športových
odvetviach. Chceme nadviazať na dlhú tradíciu školy - kolektívnej hádzanej.
Našim cieľom je, aby žiaci školy okrem vedomostnej úrovne rástli aj v oblastiach,
ktoré napomáhajú ich zdravému rastu a vývinu. Tretí rok prebieha spolupráca s CVČ Dúha.
V telocvični školy trénujú tréneri z CVČ žiakov školy v basketbale, hádzanej a futbale.
K profilácii školy prispieva aj zapojenie školy do programu "Školy podporujúce zdravie",
projektu "Socrates", teleprojektu "Zaspievajme si spolu", ako aj rozvoj v oblasti
environmentálnej, protidrogovej a výchovy k manželstvu a rodičovstvu. Novou úspešnou
činnosťou sa prezentuje žiacky parlament školy , ktorý vysiela rozhlasové okienka
Staničiarik.
Otvor očko a Staničiarik sú názvy školských časopisov, ktoré vychádzajú pravidelne.
Úspešnosť školy a jej samotný profil je nemysliteľný bez dobrej a intenzívnej
spolupráce s rodičovskou a širokou verejnosťou. V spolupráci prevládajú prvky
tolerancie, vzájomného rešpektovania sa, obojstrannej pomoci. Pravidelné stretnutia
v rámci zasadnutí rady školy a rodičovského združenia zabezpečujú vzájomnú
informovanosť s cieľom koordinovaného pôsobenia v oblasti výchovného vplyvu
i materiálnej pomoci.
Profil našej školy sa tvoril niekoľko rokov a vo veľkej miere závisel
od celkovej úrovne riadenia školy, dobrých medziľudských vzťahov, od dobrej
spolupráce s rodičmi a inštitúciami v rámci okresu, mesta, kraja. Potvrdením
správnej orientácie ZŠ Staničná 13 v Košiciach sú návraty bývalých žiakov na
pôdu školy a jej meno v širokej verejnosti.
Máme za sebou obdobie, kedy počet žiakov školy nedosahoval
optimálny počet. Stalo sa tak v dôsledku "stárnutia" sídliskovej časti,
v ktorej sa škola nachádza. Rozšírili sme ponuku aktivít pre žiakov a rodičov,
stanovili sme si priority pre súčasnosť i budúcnosť školy a prvé výsledky sa ukázali
pred 5 rokmi, kedy sa do prvého ročníka začalo prihlasovať viac žiakov.
|