Erasmus projekt – Akcia KA229
Školské výmenné partnerstvá
Číslo projektu: 2019-1-ES01-KA229-064008_2
Žiadateľ a koordinátor projektu: Colegio Publico Ocejon, Spain
Realizátor projektu: Základná škola Staničná 13, Košice, Slovakia
Štatutárny zástupca: PaedDr. Eva Pillárová
Názov projektu: STEAM – Surfing The European Artistic Monuments
STEAM – Spoznávanie európskych umeleckých pamiatok
Kontaktná osoba: Mgr. Oľga Proksová, Mgr. Dominika Schvarcingerová
E-mail: olga@proks.sk, dominika.matasova@zsstanicnake.sk
Partnerské školy:
Colegio Publico Ocejon, Guadajara, Spain
Leikskólinn Bjartahlíδ, Reykjavik, Iceland
Arsakeio Gymnasium Patras, Greece
Suadiye Ortaokulu, Suadiye-Kartepe,Turkey
Instituto Comprensivo San Rocco Feanza, Italy
ZŠ Staničná 13, Košice, Slovakia
Cieľová skupina projektu: žiaci 5.,6.,7. a 8. ročníka
Priami účastníci projektu: 12 žiakov
Komunikačný jazyk: angličtina
Pracovné prostredie projektu: platforma eTwinning, Padlet, Messenger
Trvanie projektu: 01.10.2019 – 30.09.2021, predĺžený kvôli Covid-19 do 31.08.2022
STEAM – Spoznávanie európskych umeleckých pamiatok
Projekt vznikol pri príležitosti Európskeho roka kultúrneho dedičstva 2018. Jeho cieľom je podnietiť žiakov, aby objavovali kultúrne dedičstvo Európy a zapájali sa do jeho zveľaďovania, a zároveň posilniť pocit príslušnosti k spoločnému európskemu priestoru. Kultúrne dedičstvo formuje našu identitu a každodenný život. Je zhmotnené v európskych mestách, prírodných krásach a archeologických lokalitách. Nachádzame ho nielen v literatúre, umení a predmetoch, ale aj v remeslách, ktoré sme zdedili od našich predkov, príbehoch, ktoré rozprávame deťom, v jedle, ktoré si spoločne vychutnávame, a vo filmoch, ktoré sledujeme a s ktorými sa identifikujeme.
Heslo projektu: „Naše dedičstvo: spájanie minulosti s budúcnosťou,“
Prostredníctvom aktivít plánovaných počas projektu budú mať žiaci možnosť do väčšej miery spoznať miestne, regionálne, národné a európske historické, kultúrne a prírodné dedičstvo jednotlivých krajín, takisto im to poskytne možnosť využívať viac moderných metodológií. Budeme kombinovať poznatky, ktoré žiaci získali z predmetov ako sú: Dejepis, Dejiny kultúry, Geografia, Biológia, Prírodné vedy, cudzie jazyky, Informatika, Jazyk a Literatúra, Umenie/Výtvarná výchova, Hudobná výchova, Náboženská výchova a Etická výchova, spolu s technickými nástrojmi ako: web 2.0, vzdelávacími platformami a vzdelávacími aplikáciami, za účelom poskytnúť žiakom cenné vzdelávacie prostredie, spoločensky aktívne triedy, prácu v skupinách a kooperatívne vzdelávanie, interaktívne a digitálne vyučovacie hodiny.
Žiaci budú pracovať v medzinárodných skupinách, budú hľadať viac informácii o hmotnej a nehmotnej kultúre a prírodnom dedičstve partnerských krajín priamo na mieste. Žiaci budú získavať poznatky zážitkovým učením cez vlastnú skúsenosť, pozorovanie a reflexiu ako aj aktívnym experimentovaním pričom budú využívať svojich päť zmyslov. Týmto spôsobom pomôžeme žiakom vytvoriť si prepojenie medzi virtuálnym učením a skutočným objavovaním, čím žiakom zatraktívnime vyučovací proces. Žiaci zapojení do projektu komplexnejšie spoznajú kultúrne dedičstvo národov zapojených do projektu, podobnosti a rozdiely medzi týmito národmi a budú sa cítiť viac zaangažovaní do vyučovacieho procesu.
Ciele nášho projektu:
C1: Podporiť záujem našich žiakov o kultúrne dedičstvo zapojených partnerských krajín, viesť ich k spolupráci, skúmaniu, premýšľaniu a zdieľaniu ich výskumu nielen počas trvania projektu. Zároveň u žiakov dosiahnuť, aby si viac uvedomovali európske hodnoty.
C2: Nadobudnúť a zdokonaliť si svoje digitálne zručnosti a kompetencie zhromažďovaním, triedením, spracovávaním získaných informácií a transformovaním ich do digitálnej podoby, využitím technických nástrojov ako sú napr.: web 2.0, wikies, vzdelávacích platform a vzdelávacích aplikácií
C3: zapojiť žiakov do vyučovacieho procesu tak, aby sa stali aktívnymi účastníkmi tohto procesu a to využitím aktívnejších metodológií ako sú napr. PBL (projektové vyučovanie), CLIL, … Dosiahnuť, aby vzdelávanie bolo pre nich zábavné, zmysluplné a prínosné.
Aktivity:
- Október 2019
- Navrhnutie Loga projektu žiakmi, online hlasovanie a výber finálnej verzie loga
( platforma eTwinning)
- November 2019
- Mobilita C1_Turecko: Prvé nadnárodné stretnutie koordinátorov projektu
11. – 15. november 2019: Suadiye Ortaokulu, Suadiye-Kartepe-Kocaeli,Turkey
(2 učitelia)
- oficiálne prezentácie škôl
- predstavenie loga projektu
- e-Twinning seminár
- školiaci kurz ITK, 3D tlač
- Náčuv na hodine matematiky a robotiky
- Vytvorenie web stránky projektu
- Načítanie prezentácii o školách na portál e-Twinning
- December 2019
- Zdieľanie zimných a vianočných tradícií v našich krajinách
- Vianočná pošta – zhotovenie vianočných pohľadníc pre našich kamarátov
- Výstavka vianočných pohľadníc od Erasmus kamarátov v škole
- Január 2020
- Tradičná kuchyňa našej krajiny – vytvorenie prezentácií, video návodov a ich zdieľanie na e-Twinning portáli
- Február 2020
- Odborný seminár pre učiteľov našej školy – „Projektové vyučovanie“, organizovaný VOP Agentúrou s.r.o., zodpovedný: PhDr. Vladimír Straka
- Marec 2020
- Zdieľanie veľkonočných tradícií v našich krajinách
- Veľkonočné online pozdravy cez Padlet
- Máj 2020
- online stretnutie učiteľov cez Zoom, navrhnutie ďalších aktivít vzhľadom k situácii vo svete s Covid-19
- September 2020
- mailová komunikácia s Erasmus partnermi
- Október 2020
- online stretnutie učiteľov cez Zoom, navrhnutie ďalších aktivít vzhľadom k situácii vo svete s Covid-19
- December 2020
- Písanie tradičných vianočných receptov
- Vytvorenie ERASMUS kuchárky, súbor tradičných receptov jednotlivých krajín
- Vianočné online pozdravy cez Padlet
- Január 2021
- Plánované online stretnutie žiakov a učiteľov všetkých partnerských krajín
- Február 2021
- Mailová komunikácia s partnermi
- Marec 2021
- Mailová komunikácia s partnermi
- Apríl 2021
- Veľkonočné pohľadnice a pozdravy ( Padlet)
- Máj 2021
- Online stretnutie žiakov a učiteľov
- Prezentácie žiakov v programe CANVA– Škola, jej priestory a každoročné aktivity
- Jún 2021
- Vytvorenie a zaslanie pozdravu partnerským školám – Moje plány na letné prázdniny
- September 2021
- Tvorenie didaktických jednotiek s využitím CLIL metódy
- Plánovanie a organizácia mobility C2 do Španielska
- Október 2021
- Tvorenie didaktických jednotiek s využitím CLIL metódy
Mobilita C2_Španielsko: 18. – 22. októbra 2021 (5žiakov a 2 učitelia)
Colegio Publico Ocejon, Layna Serrano 14, Spain
- Diseminácia projektu – Erasmus dni na našej škole
- November 2021
- Plánovanie a organizácia mobility C3 do Grécka
- Mobilita C3_Grécko: 29. november – 3. december 2021 (2 žiaci a 2 učitelia)
- December 2021
- Diseminácia projektu na pedagogickej rade zamestnancov školy
- Zbieranie a vytváranie tradičných vianočných receptov do e-kuchárky
- Online vianočné priania a hudobné pozdravy
- Február 2022
- Plánovanie a organizácia mobility C4 do Talianska
- Plnenie čiastkových úloh projektu
- Marec 2022
- Mobilita C4_Taliansko: 14. – 18. marec 2021 (5 žiakov a 3 učitelia)
Istituto Comprensivo San Rocco Faenza, Faenza, Taliansko
- Diseminácia projektu na pedagogickej rade zamestnancov školy
Ø Apríl 2022
- Plánovanie a organizácia mobility C5 na Slovensku
- Príprava školských priestorov, zabezpečenie materiálu na tvorivé ľudové dielne
- Máj 2022
- Hosťovanie Erasmus partnerov na Slovensku
- Ľudové dielne – drevo, koža, drôt a keramika
- UNESCO pamiatky
- Ľudové tance, ľudový súbor Hanička
- Jún 2022
- Mobilita C6 na Island – Posledné nadnárodné stretnutie koordinátorov projektu
6. – 10. júna 2022 (3 učitelia) Leikskólinn Bjartahlíð, Reykjavík , Island
- Diseminácia projektu na pedagogickej rade zamestnancov školy
- CLIL a ICT týždeň, tvorba didaktických jednotiek a ich realizácia na jednotlivých školách
- August 2022
- Príprava na podanie záverečnej správy, zhromažďovanie výstupných materiálov
- Október 2023
- Podanie záverečnej správy projektu
Link na náš blog: https://steamerasmus.edublogs.org