Základná škola, Staničná 13, 040 01 Košice
+421 55 6256896
zsstanicnake@zsstanicnake.sk

eTwinning 2025

Anglický jazyk – Mgr. Mária Robová

„Strolling the Streets of Your City“ (Prechádzky ulicami tvojho mesta). Projekt prepojil žiakov a učiteľov zo Slovenska, Talianska, Severného Macedónska a dvoch partnerských škôl z Grécka.
Ciele projektu: prehĺbiť poznatky o histórii a kultúre mesta, rozvíjať kreativitu a komunikačné zručnosti, získať praktické skúsenosti s tradičnými metódami výskumu a prepojením digitálnych technológií, vytváranie prezentácií, kvízov, prispieť k propagácii svojho mesta, rozvíjať digitálne zručnosti, spoznať iné kultúry a mestá, nájsť si nových priateľov a rozvíjať sociálne zručnosti.

Naše aktivity:
Predstavovanie sa – tvorba avatarov, predstavenie školy prostredníctvom videa, predstavenie triedy formou online puzzle, tvorba kvízov.
Logo projektu – navrhli sme viacero návrhov a hlasovaním vybrali víťazné logo.
Myšlienkové mapy – každý tím vizuálne usporiadal informácie o jednej historickej pamiatke.
Reportážne videá – 4 dvojice a 2 trojčlenné skupiny navštívili vybrané miesta v Košiciach, nakrútili videoreportáže pre turistov.
Online stretnutie – zorganizovali sme spoločný videohovor učiteľov a žiakov; bol to skvelý zážitok vidieť sa aspoň virtuálne a spoznať sa navzájom.
Záverečný produkt – vytvorili sme online knihu ako sprievodcu našimi rodnými mestami. Môžete si ju prečítať tu: Guidebook

V projekte sme dosiahli všetky stanovené ciele a žiaci boli z práce na projekte nadšení.

2.ročník – Mgr. Zuzana Dorová

Rozprávkový svet bez hraníc: Keď sa rozprávky stretávajú cez eTwinning!

V našej škole sa dialo niečo naozaj výnimočné! Žiaci 2.D sa na tri mesiace ponorili do čarovného sveta rozprávok v rámci medzinárodného eTwinning projektu „Rozprávkový svet bez hraníc“. Spoločne s kamarátmi z Turecka a Rumunska objavovali kúzlo príbehov a prekonávali hranice jazyka a vzdialenosti.

Hlavným cieľom projektu bolo rozvíjať u detí záujem o čítanie a rozprávanie rozprávok, čo je pre ich rozvoj kľúčové. Nešlo však len o čítanie. Projekt aktívne podporoval tvorivosť, fantáziu a prezentačné zručnosti detí, keďže mali možnosť sami príbehy oživovať. Samozrejme, dôležitým aspektom bolo aj rozvíjanie komunikačných zručností v cudzom jazyku, v tomto prípade v angličtine, a nadväzovanie priateľstiev s deťmi z iných krajín. V neposlednom rade sa žiaci učili používať digitálne nástroje na spoluprácu, čo je v dnešnej dobe čoraz dôležitejšie.

Projekt „Rozprávkový svet bez hraníc“ ukázal, že aj malé deti dokážu prekonávať vzdialenosti a spájať sa prostredníctvom spoločných záujmov a kreativity. Sme hrdí na našich druhákov a ich úspešné zapojenie do tohto medzinárodného dobrodružstva! Veríme, že priateľstvá, ktoré vznikli, a zručnosti, ktoré si osvojili, ich budú sprevádzať aj naďalej.

Biológia – PaedDr. Dominik Holingyák

Máme vlastný biokalendár!

Žiaci 5.A triedy sa zúčastnili tento školský rok dlhodobého, medzinárodného projektu etwinning v spolupráci so Základnou školou Libereckou z Českej republiky. Žiaci postupne vykonávali množstvo interaktívnych aktivít a úloh.
1. Žiaci sa najskôr zoznámili so svojimi rovesníkmi z Českej republiky pomocou portálu Padlet, kde sa mali predstaviť a krátko sa opísať svojím spolužiakom z cudziny. Pozitívom aktivity bola aj to, že si žiaci mohli „lajkovať a komentovať“ príspevky navzájom. Náhľad Padlet nástenky → https://padlet.com/dominikholingyak/predstavenie-minibiol-gov-eedlgp5jzao76578
2. Následne sa žiaci náhodne rozdelili do pracovných dvojíc pomocou „kolesa šťastia“. Každá dvojica dostala mesiac v kalendári a k danému mesiacu mala nájsť živočícha, ktorý sedí pre dané obdobie najviac. Pre tieto účely žiaci získali nové vedomosti ohľadom využívania umelej inteligencie (Chat GPT), ktorý im daného živočícha poradil.
3. Práca na samotnom BIOkalendári trvala približne mesiac. Na spracovanie kalendáru žiaci využili školské tablety a internetovú platformu CANVA.
4. Výsledkom projektu bol krásne zhotovený kalendár a prezentácia BIOkalendáru spolužiakom z Českej republiky na online meetingu pomocou platformy etwinning. Náhľad kalendára → https://www.canva.com/design/DAGh97SSL7o/mAAea2a0OmfOTte_ZVbl9Q/edit?utm_content=DAGh97SSL7o&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton

Touto cestou sa chceme poďakovať pani učiteľke Viole Hořínkovej a žiakom zo ZŠ v Liberci za spoluprácu a veľa spoločne zdieľanej zábavy.

Matematika – Mgr. Beáta Kirešová

V rámci hodín matematiky sa žiaci 8.A triedy zapojili do medzinárodného projektu eTwinnig s názvom Matematický pas do sveta.

Cieľom tohto  projektu je prepojiť matematiku s geografiou a cestovaním. Žiaci sa stanú cestovateľmi a budú riešiť súbor matematických úloh. Budú počítať vzdialenosť, plánovať optimálnu trasu, rozpočet a dokonca prepočítavať meny, čím si vytvoria vlastný cestovný pas. Cieľom je rozvíjať matematické zručnosti, geografické znalosti a vzbudiť záujem o inú kultúru. S partnerskými školami z Turecka sa zoznámia pomocou aplikácie padlet, predstavia svoje mesto, krajinu a školu, vyriešia pracovný list s názvom Plán výletu a naplánujú cestu do partnerskej školy.

Chémia – RNDr. Andrea Sedláková

V rámci hodín chémie sa naša škola zapojila do medzinárodného projektu eTwinning s názvom Alchýmia 21.storočia. S partnerskými školami v Česku sme si vymieňali nápady na pokusy, ktoré sme následne raelizovali na hodinách chémie. Žiaci si vyskúšali Sopečnú erupciu v banke, vytvorili kryštáliky v Boraxovej hviezde, oddeľovali škodlivé látky so Smrtiacej vody a odhaľovali Tajné písmo Leonarda da Vinciho.