Finančná gramotnosť a rovesnícke učenie v našej škole
V rámci rozvoja finančnej gramotnosti si pripravila žiačka 9. ročníka Karolína Ďugová pre mladších spolužiakov zaujímavé a prínosné vyučovacie hodiny. Vďaka princípu rovesníckeho učenia, pri ktorom starší žiaci vzdelávajú mladších, sa podarilo vytvoriť priateľskú atmosféru a žiaci sa učili prirodzenejšie a s väčším záujmom.
V piatom ročníku sa Karolína venovala téme hodnota vecí. Žiaci diskutovali o tom, prečo niektoré predmety stoja viac než iné, čo všetko ovplyvňuje cenu a ako sa rozhodovať pri nákupoch. Deti sa zamýšľali nad tým, či je pre nich dôležitejšia značka, kvalita alebo praktickosť a porovnávali vlastné skúsenosti z bežného života.
V šiestom ročníku sa hodina zamerala na praktické témy, ktoré žiaci postupne začínajú stretávať v realite. Karolína im priblížila, čo je banka, bankový účet, platobná karta či PIN kód. Spoločne prebrali aj dôležitú oblasť – podvody na internete. Žiaci sa naučili, ako rozoznať nebezpečné správy, falošné súťaže či pokusy o vylákanie citlivých údajov a ako chrániť svoje financie aj osobné údaje.
Karolínina aktivita ukázala, že rovesnícke učenie môže byť nielen efektívne, ale aj motivujúce. Mladší žiaci lepšie reagovali na vysvetľovanie od staršej spolužiačky a oceňovali jej praktické príklady. Finančná gramotnosť je dôležitou súčasťou života a podobné aktivity pomáhajú deťom pochopiť svet peňazí jednoduchšie a zrozumiteľnejšie.
Mgr. Kaňuková






